مزایای رباتیک چیست؟ و ده روشی که رباتیک می‌تواند آینده ما را متحول سازد، کدام است؟

مزایای رباتیک در زندگی بشر چیست؟ شما به‌راحتی می‌توانید یک تصور از روشی که ربات‌ها قادر باشند زندگی روزمره شما را تغییر دهند، به دست آورید. به‌عنوان‌مثال، زمانی که قصد بنزین زدن دارید کافی است به پمپ سلف‌سرویس فکر کنید. زمانی که پمپ‌بنزین‌ها شروع به کار کردند، تصور چنین پیشرفتی سخت بود اما اکنون حتی ساکنان مناطق روستایی در ایالات‌متحده آمریکا به چنین روبات‌هایی دسترسی دارند. این تنها یک نمونه از چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر نحوه زندگی ما است. همین امر موجب شده است تا شرکت‌های مختلف با فناوری برتر در یک مسابقه به‌صورت دائمی شرکت کنند تا بتوانند روش پیاده‌سازی روباتیک در زندگی روزمره مردم را تغییر دهند. در نهایت این امر ما را به آینده‌ای واقعاً هیجان‌انگیز هدایت می‌کند.

حال بیایید در مورد مزایای رباتیک صحبت کنیم. در ادامه این مقاله ما به ده مزیت رباتیک اشاره خواهیم نمود که می‌توانیم انتظار داشته باشیم آینده ما را متحول سازد.

مزایای رباتیک

استفاده از ربات در امنیت عمومی و استفاده از آن در آموزش به‌عنوان مزایای رباتیک

فناوری‌های ساخت دست بشر، برای پیش‌بینی و کشف جرم ممکن است دور از ذهن به نظر برسد اما برای آینده‌ای که ما به آن نگاه می‌کنیم این امر را کاملاً ممکن ساخته است. علاوه بر این، در حال حاضر، شناسایی خودکار فعالیت‌های مشکوک به‌وسیله‌ی سیستم‌های امنیتی مبتنی بر دوربین مداربسته یک واقعیت آشکار برای مزایای رباتیک است و به اهداف رباتیک اشاره دارد. فناوری رباتیک و مزایای رباتیک، جامعه را به سمت‌وسوی جذابی سوق خواهد داد. این امر به پلیس‌ها اجازه می‌دهد تا هر زمان که رفتار مشکوکی مشاهده کردند بتوانند سریع عمل کنند.

یک کارشناس آموزشی از Essays.ScholarAdvisor توضیح می‌دهد که “یک معلم به‌تنهایی ظرفیت پاسخگویی به نیازهای آموزشی هر یک از دانش‌آموزان در کلاس را ندارد. در حال حاضر یادگیری مبتنی بر رایانه، همه‌چیز را در این زمینه تغییر می‌دهد؛ اما این امر نمی‌تواند جایگزین معلم باشد ولی این امر می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا با سرعت یادگیری خودشان، آموزش ببینند.” از مزایای رباتیک این است که ربات‌ها روند یادگیری شخصی را تقویت می‌کنند. NAO، ربات انسان‌نما، در حال ایجاد یک ارتباط با دانش آموزان در سرتاسر جهان است. این ربات دارای ویژگی‌های مهمی از جمله حرکت، گوش دادن، صحبت کردن و برقراری ارتباط است.پ

نمونه ربات امنیتی

استفاده از ربات در خانه و استفاده از آن به‌عنوان همکار از جمله مزایای رباتیک

ربات‌های خانگی در حال حاضر بخشی از زندگی ما شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانیم جاروبرقی را طوری تنظیم کنیم که کارها را برایمان انجام دهد و می‌توانیم یک غذای گرم خانگی را برنامه‌ریزی کنیم تا زمانی که کارمان تمام شود، آماده شود. اجاق‌های رباتیک چندکاره قادر به سرخ کردن، بخارپز کردن، پختن، آرام‌پز کردن و انجام هر کار دیگری بدون دخالت ما هستند. ما فقط آن‌ها را راه‌اندازی می‌کنیم. این ربات‌ها احتمالاً به نسخه‌های پیشرفته‌تری تبدیل خواهند شد. ما انتظار داریم که در سال‌های آینده شاهد درک گفتار و افزایش تعامل آن‌ها با انسان باشیم. این پیشرفت‌ها ممکن است در نهایت ظاهر و احساس خانه‌های ما را تغییر دهند.

ربات‌ها تأثیر عمیقی بر محیط کار آینده خواهند داشت. ربات‌ها می‌توانند نقش‌های متعددی را در یک سازمان به عهده بگیرند، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که به نحوه تعامل با همکاران جدیدمان فکر کنیم. ماشین‌ها احتمالاً از نظر تشخیص صدا پیشرفت بیشتری خواهند کرد، بنابراین ما از طریق دستورات صوتی با آن‌ها ارتباط برقرار خواهیم کرد. نیکولاس بدمینتون آینده‌نگر، این‌گونه انتظار دارد که همه‌چیز پیشرفت خواهد کرد: “شما احتمالاً وارد یک دفتر خواهید شد و سیستم شما در چند ساعت گذشته با توجه به آنچه در تجارت، نقش شما، شغل شما و آنچه نیاز دارید، برای شما برنامه‌ریزی کرده است. احتمالاً چندین ایده در جهت اینکه ربات شما درست کار کند باید ارائه دهید.” به نظر می‌رسد آینده‌ای بسیار قابل‌دستیابی برای ربات‌ها وجود خواهد داشت، این‌طور نیست؟

استفاده از ربات در خانه

ربات‌ها ممکن است شغل ما را بگیرند به‌عنوان یکی از اهداف رباتیک

چه بخواهیم چه نخواهیم، ربات‌ها قبلاً جایگزین بسیاری از افراد در برخی مشاغل شده‌اند. به‌عنوان‌مثال مشاغل اداری، تدارکات و حمل‌ونقل نیز در خطر این جایگزینی قرار دارند. وسایل نقلیه خودران را به خاطر دارید؟ خوب، ممکن است در آینده آن‌ها را در قالب کامیون‌های بزرگ در جاده‌ها ببینیم. مطالعه‌ای که توسط دانشگاه بال استیت انجام شده است پیش‌بینی کرده است که بسیاری از مشاغل از جمله بیمه‌گران، بازاریاب‌های تلفنی و تهیه‌کنندگان اظهارنامه‌های مالیاتی در معرض خطر خودکار شدن هستند. به عبارت دقیق‌تر، انتظار می‌رود که ربات‌ها نیمی از مشاغل با مهارت کم را در اختیار بگیرند.

از جمله مزایای دیگر رباتیک می‌توان به ایجاد شغل، خودروهای خودران، ربات‌های محافظ سلامت انسان‌ها، استفاده از ربات برای سرگرمی و افزایش استاندارد زندگی اشاره نمود. تا اینجا ما به مزایای رباتیک اشاره کردیم. مسلماً برای وجود ربات‌ها در زندگی بشر مزایای زیادی وجود خواهد داشت که خارج از حوصله این مقاله است. پویانش برای تحقق این امر مهم در سراسر کشور نمایندگی رباتیک می‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *