مبانی کلی آموزش در مهدکودک

آموزش در مهدکودک نقش مهمی در یادگیری و کسب مهارت‌‌های لازم در زندگی فرزند شما ایفا می‌کند. در مهدکودک فرزند شما می‌تواند مفاهیم اولیه ریاضی، خواندن، نوشتن، اشکال هندسی و زمان را یاد بگیرد. علاوه بر ریاضی مهدکودک و سایر موارد ذکرشده در بالا فرزند شما می‌تواند در مهدکودک خلاقیت خود را پرورش دهد و بازی کند. در این مقاله قصد داریم درباره برنامه آموزشی معمول در مهدکودک بیشتر بیاموزیم و دریابیم که چگونه به فرزند خود کمک کنید تا مراحل مهم یادگیری را طی کند.

برنامه آموزش در مهدکودک عمدتاً بر تسلط بر حروف، صداها و کلمات متمرکز است. شما در مهدکودک با خوشحالی خواهید دید که چگونه فرزند شما اولین قدم‌ها را در جهت یادگیری خواندن برمی‌دارد، دایره واژگان خود را گسترش می‌دهد و حروف الفبا را می‌نویسد. فرزند شما همچنین در مهدکودک اصول کلیدی ریاضی را یاد می‌گیرد. تا پایان سال آن‌ها باید تا 30 بشمارند، اشکال مختلف را تشخیص داده و جمع اصلی تک‌رقمی را به‌خوبی یاد بگیرند.

استانداردهای آموزشی در کشورهای مختلف متفاوت است و هیچ دو کودک دقیقاً با سرعت یکسانی یاد نمی‌گیرند. شما می‌توانید با ایجاد اعتماد به نفس در کودک در موفقیت در آموزش در مهدکودک، به او کمک کنید که انجام این امر عشق به یادگیری را در تمام طول عمر در او ایجاد می‌سازد. در اینجا مهم‌ترین مراحل آموزش در مهدکودک را می‌آموزیم و با نکات آموزشی آن آشنا می‌شویم.

آموزش در مهدکودک

یادگیری حروف و صدا جزء برنامه آموزش در مهدکودک

بچه‌ها در مهدکودک چگونه می‌آموزند؟ در پایان دوره آموزش در مهدکودک، فرزند شما همه حروف الفبا (اعم از بزرگ و کوچک) را تشخیص داده، نام‌گذاری می‌کند و می‌نویسد. در نتیجه کودکان شما صدای صحیح هر حرف را می‌دانند.

کمک در خانه: سوزان کوئین، متخصص و معلم دبستان در مدرسه سنت برندان در برانکس نیویورک می‌گوید: “خواندن کتاب برای فرزندان خود در خانه، نه‌تنها به آن‌ها کمک می‌کند تا از خواندن لذت ببرند بلکه به یادگیری آن‌ها در مدرسه نیز کمک می‌کند.” خواندن کتاب توسط بچه‌ها باهم، حس همراهی و سرگرمی آن‌ها را تقویت کرده و تمرکز آن‌ها را روی واژگان تقویت می‌سازد. در نتیجه به دنبال کتاب‌هایی در مورد علایق خاص فرزند خود باشید و با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید اما مطمئن شوید که درک کتاب‌ها چندان برای کودک شما سخت نیست.

کوین می‌گوید: “همیشه بهتر است آموزش بچه‌ها را با کتاب‌های ساده‌تر شروع کنید زیرا در این صورت آن‌ها احساس موفقیت می‌کنند و این باعث می‌شود آن‌ها بیشتر بخوانند.” او می‌افزاید که کتاب‌های دکتر سوس با قافیه‌ها و کلمات ساده برای این سن مناسب هستند. بیان این نکته نیز حائز اهمیت است که بچه‌ها از طریق تکرار یاد می‌گیرند بنابراین همان کتاب‌های موردعلاقه آن‌ها را بارها و بارها برای آن‌ها بخوانید، سؤال بپرسید و فرزند خود را تشویق کنید تا کلمات ساده را با صدای بلند تلفظ کنند. همچنین در طول روز آن‌ها را تشویق کنید تا کلماتی را که روی تابلوهای خیابان، تابلوهای تبلیغاتی و صفحه کامپیوتر می‌بینند بخوانند یا از آن‌ها بخواهید کلمات را در مجله‌ها جستجو کنند.

یادگیری حروف در مهدکودک

یادگیری ریاضی جزء برنامه آموزش در مهدکودک

بچه‌ها در مهدکودک چه می‌آموزند؟ کودکان در مهدکودک یاد می‌گیرند که تعداد اشیاء را تا عدد 30 تشخیص دهند، بنویسند و بشمارند. آن‌ها همچنین می‌توانند اعداد کوچک را جمع و تفریق کنند. این تمرکز بر جمع و تفریق تا کلاس دوم ادامه خواهد داشت.

کمک در خانه: در خانه به آموزش در مهدکودک فرزند خود کمک کنید تا فرزند شما بتواند شماره‌های یک تا 30 را در مجلات و روزنامه‌ها جستجو کند. آن‌ها همچنین می‌توانند این اعداد را بریده و روی کاغذ بچسبانند و همچنین آن‌ها را به ترتیب عدد قرار دهند. وقتی سوار ماشین می‌شوید یا در صف انتظار هستید، بازی “بعد از آن چه می‌آید؟” را با کودک خود انجام دهید. به فرزند خود یک شماره بدهید و از او بخواهید شماره قبل آن را مشخص کند. این امر ممکن است به او در رسیدن به اهداف آموزشی خود در مهدکودک کمک کند.

یادگیری اعداد در مهدکودک

هنگام خواب، از کودک خود بخواهید تعداد حیوانات پرشده خود را در کتاب بشمارد و بپرسید: “مثلاً چند کتاب درباره سگ دارید؟ و با چه سرعتی می‌توانید آن‌ها را بشمارید؟” دو تا از این کتاب‌ها را بردارید و بپرسید: “چند تا باقی مانده است؟”

بچه‌ها باید نحوه نام‌گذاری و توصیف اشکال متداول؛ دایره، مربع، مثلث و مستطیل را یاد بگیرند. تا پایان سال، آن‌ها قادر خواهند بود اشیاء را بر اساس رنگ، اندازه و شکل، شناسایی، مرتب‌سازی و طبقه‌بندی کنند. شما می توانید برای راه اندازی فعالیت های آموزشی در مرکز آموزشی خود، به سایت پویانش مراجعه نمایید تا بتوانید نمایندگی آموزشی پویانش در شهر خود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *