دوره آموزشی فوق‌برنامه چرتکه

یک دوره آموزشی فوق‌برنامه مانند چرتکه و رباتیک برای مدارس و مراکز آموزشی به‌عنوان یک فعالیت فوق‌برنامه و تحت عنوان بخشی از برنامه درسی مدرسه ارائه می‌شود. این دوره‌ها می‌توانند به‌صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار شوند. دانش‌آموزان ما در این دوره‌ها نظیر چرتکه می‌توانند محاسبات ذهنی را به‌صورت آنلاین و آفلاین در سراسر کشور یاد بگیرند.

دوره آموزشی فوق‌برنامه چرتکه با آموزش هر کودک برای استفاده از چرتکه که یک ابزاری قدیمی است انجام می‌شود. این ابزار امکان تعامل لمسی با ریاضیات را فراهم می‌سازد. پس از تسلط بر چرتکه، هر کودک می‌آموزد که با ایجاد یک تصویر ذهنی از هر عدد روی چرتکه، محاسبات را در ذهن خود انجام دهد. نتیجه این امر این است که هر کودک قادر است اعداد بسیار بزرگ را به‌صورت ذهنی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم کند. مطالعات بررسی‌شده نشان داده است که دوره آموزشی فوق‌برنامه چرتکه منجر به بهبود نتایج تحصیلی و افزایش عملکرد کودکان در علم ریاضی می‌شود.

دوره آموزشی فوق برنامه

دوره آموزشی فوق‌برنامه رباتیک دانشگاهی

یک دوره آموزشی فوق‌برنامه رباتیک برای دانش آموزان در محدوده سنی 6 تا 16 سال مناسب است. این دوره می‌تواند در طول مدرسه به‌عنوان فوق‌برنامه در نظر گرفته شود.

مهندسی برق یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی برای کمک به دنبال کردن حرفه‌ای علم رباتیک است. علم رباتیک به‌شدت بر دانش مهندسانی متکی است که در علم مهندسی برق به‌ویژه زمینه الکترونیک، تئوری کنترل و برنامه‌نویسی سطح پایین تخصص دارند. دوره‌های آموزشی رشته مهندسی برق اطلاعات زیادی در مورد رباتیک و اتوماسیون ارائه می‌دهند و می‌توانند آمادگی مناسبی را برای مهندسان مشتاق علم رباتیک فراهم سازند.

مهندسی مکانیک یکی دیگر از شاخه‌های مهندسی است که به جنبه‌ای دیگر از فناوری رباتیک کمک می‌کند. مهندسان مکانیک در زمینه طراحی و توسعه، ساخت و آزمایش حسگرها و دستگاه‌های مکانیکی فعالیت می‌کنند. در زمینه رباتیک، مهندسان مکانیک مسئول آرایش فیزیکی یک ربات خواهند بود. دوره‌های مهندسی مکانیک مانند شاخه مکانیک و مهندسی مواد و ساخت برای درک نحوه عملکرد رباتیک مهم هستند. علاوه بر دروس مکانیک و دروس مهندسی مواد و ساخت، بسیاری از دوره‌های مهندسی مکانیک، تخصص‌هایی را در مکاترونیک یا رباتیک ارائه می‌دهند که به دانشجویان این اجازه را می‌دهد بر روی طراحی فیزیکی و فعال کردن یک ربات تمرکز کنند.

مهندسی مکانیک و رباتیک

دوره آموزشی فوق‌برنامه رباتیک و علوم دانشگاهی

اگرچه علوم کامپیوتر در زمینه رشته‌های مهندسی نیست اما این رشته به درک فنی محاسبات، توانایی درک و مطالعه مسائل پیچیده در حوزه فناوری کمک می‌کند. درک فنی محاسبات بخش مهمی از علم رباتیک است. متخصصان کامپیوتر پلتفرم‌های نرم‌افزاری رباتیک را درک می‌کنند. این امر برای تحقیق در ارتباط با برنامه‌نویسی سطح بالا ضروری است. درحالی‌که مهندسان مکانیک و برق بر جنبه‌های سخت‌افزاری روباتیک تمرکز دارند، متخصصان کامپیوتر در زمینه برنامه‌نویسی کار می‌کنند. متخصصان کامپیوتر چیزی را طراحی می‌کنند که “مغز ” ربات نامیده می‌شود. متخصصان کامپیوتر در زمینه برنامه‌ریزی حرکت، بینایی و یادگیری ماشین به‌منظور ساخت ربات سر و کار دارند. بسیاری از دوره‌های علوم کامپیوتر شامل موضوعاتی مانند هوش مصنوعی و طراحی نرم‌افزار هستند.

درک ریاضیات برای درک رباتیک و مهندسی بسیار مهم است، بخشی از دوره آموزشی فوق‌برنامه رباتیک برای دانشجویانی مناسب است که در رشته ریاضیات تحصیل می‌کنند. داشتن درک کاملی از علم ریاضی برای درک محاسبات، برنامه‌نویسی و دانش مهندسی بسیار مهم است. دانشجویان رشته‌ ریاضی می‌توانند در رشته علوم داده، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و برنامه‌نویسی کامپیوتر ادامه تحصیل دهند که همه این شاخه‌ها می‌تواند در زمینه رباتیک مورداستفاده قرار گیرد.

ریاضی و رباتیک

فهم فنّاوری و طراحی می‌تواند به سیستم فیزیکی و ساختار یک ربات کمک کند. مدرک طراحی به یک مهندس رباتیک کمک می‌کند تا نرم‌افزار ربات و همچنین جنبه‌های فیزیکی لازم برای عملکرد صحیح آن را درک کند. همچنین با رایج‌ترشدن ربات‌های مصرف‌کننده و اجتماعی، بسیاری از شرکت‌های سازنده ربات‌، توجه بیشتری به نحوه طراحی بصری ربات‌های خود نشان می‌دهند که این امر مدرک طراحی را در این زمینه مرتبط‌تر می‌سازد. داشتن مدرک طراحی به مهندس رباتیک کمک می‌کند تا جنبه عملی رباتیک را درک کند.

متخصصان محاسب و برنامه‌نویس به طراحی و توسعه فناوری‌های جدید در زمینه رباتیک و رویکردهای پیاده‌سازی فناوری موجود، به‌منظور بهبود، ایجاد نظریه‌ها و مدل‌های جدید کمک می‌کنند. این متخصصان می‌توانند با مهندسان برق و مهندسان سخت‌افزار کامپیوتر برای طراحی برنامه‌هایی برای کنترل ربات‌ها همکاری کنند. آن‌ها می‌توانند مسائل مربوط به محاسبات را بررسی کرده و نظریه‌هایی را برای رسیدگی به آن‌ها ارائه دهند. این تئوری‌ها و راه‌حل‌ها می‌توانند این اطمینان را حاصل کنند که نرم‌افزار درون ربات‌ها تا حد امکان بی‌عیب و نقص است.

اعطای نمایندگی در دوره های فوق برنامه دانش آموزی

گروه تخصصی پویانش با تکیه دانش ها بروز دنیا و در جهت ارائه هر چه با کیفیت تر دوره های فوق برنامه آموزشی اقدام به جذب نمایندگی کرده است. این گروه با ایجاد رشته های جدید و بروز تلاش زیادی در جهت بهبود فضا در این حوزه نموده است. فعالیت های این گروه در شاخه های علوم ریاضی، فنی، آزمایشگاهی، مهدهای کودک، خلاقیت پروری و توسعه مهارت می باشد. علاقمندان به فعالیت در این حوزه می توانند این گروه را بعنوان پیشرو در این زمینه انتخاب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *