اهمیت رباتیک و اخذ نمایندگی رباتیک

فناوری رباتیک روی همه‌چیز از کار گرفته تا خانه و زندگی شما تأثیرگذار است. فناوری رباتیک این پتانسیل را دارد که زندگی و نحوه فعالیت در محیط کاری شما را به‌طور کاملاً مثبتی متحول سازد، سطح کارایی و ایمنی را بالا ببرد و سطوح بالاتری از خدمات را برای شما ارائه دهد. حتی بیشتر، رباتیک قرار است به فناوری محرکی تبدیل شود که زیربنای نسل کاملاً جدیدی از دستگاه‌های مستقل و مصنوعات ساخت دست بشر است که از طریق قابلیت‌های یادگیری خود، به‌طور یکپارچه با دنیای اطراف خود در تعامل است و از این رو، حلقه گمشده بین دنیای دیجیتال و فیزیک را فراهم می‌سازد. همین امر بر لزوم اخذ نمایندگی رباتیک دلالت دارد.

رباتیک در حال حاضر محرک اصلی برای رقابت و انعطاف‌پذیری در صنایع تولیدی در مقیاس بزرگ است. در جهان امروز بدون رباتیک، بسیاری از صنایع تولیدی موفق اروپا نمی‌توانند با رقبای فعلی اروپایی خود رقابت کنند. در این صنایع، رباتیک زمینه اشتغال را فراهم نموده است. رباتیک به‌طور فزاینده‌ای برای صنایع تولیدی کوچک‌تر که برای ظرفیت تولید و اشتغال اروپا مهم هستند، مفید جلوه نموده است. در ایران نیز وضع به همین صورت است. دانش رباتیک کمک به اشتغال و افزایش رشد فکری و ذهنی فرزندان ما می‌کند؛ و تمامی موارد فوق بر لزوم داشتن یک محیط آموزشی برای آموزش و یادگیری این علم دلالت دارد که این امر با اخذ نمایندگی رباتیک میسر شده است.

اخذ نمایندگی رباتیک

مزایای فناوری رباتیک و اخذ نمایندگی رباتیک

ربات‌ها در مناطق متعددی استفاده می‌شوند به‌ویژه در جاهایی که کارهای سنگین انجام می‌شود و یا مأموریت‌هایی که انجام آن‌ها برای انسان خطرناک است استفاده می‌شوند. پیشرفت‌های اخیر در رباتیک و هوش مصنوعی، تجارت، جامعه و زندگی شخصی ما را متحول ساخته است. ربات‌ها جدا از دقت فزاینده‌ای که دارند می‌توانند در هر محیطی کار کنند و همین امر به انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌افزاید. ربات‌ها کار در مشاغل خطرناک را برای انسان‌ها حذف می‌کنند زیرا می‌توانند در محیط‌های خطرناک کار کنند. آن‌ها می‌توانند بارهای سنگین، مواد سمی و کارهای تکراری را که انجام آن‌ها ممکن است برای انسان خسته‌کننده باشد را انجام دهند. این امر در نتیجه به شرکت‌ها کمک کرده است تا از بسیاری از حوادث جلوگیری کنند و همچنین در زمان و هزینه صرفه‌جویی شود. درنهایت اهمیت اخذ نمایندگی رباتیک به‌منظور آموزش این دانش مهم، اینجا خودنمایی می‌کند.

در زمینه پزشکی از ربات‌ها برای جراحی‌های پیچیده مانند جراحی سرطان پروستات استفاده می‌شود. ربات‌ها می‌توانند به‌جایی برسند که دست انسان قادر به انجام آن در هنگام جراحی نیست و این امکان را همراه با دقت بیشتر فراهم می‌سازند. مزایای رباتیک در زمینه پزشکی می‌تواند استفاده از روش‌های کمتر تهاجمی و کاهش درد برای بیمار در هنگام بهبودی باشد.

استفاده از ربات ها در جراحی

با توجه به شیوع همه‌گیر بیماری کرونا، فناوری رباتیک ممکن است راه‌حل‌های خلاقانه دیگری برای مقابله با این وضعیت بی‌سابقه ارائه دهد. رباتیک و هوش مصنوعی پتانسیل انسان را تقویت می‌کنند، بهره‌وری را افزایش می‌دهند و از قدرت استدلال ساده به سمت توانایی‌های شناختی انسان مانند، حرکت می‌کنند. امروزه با توجه به دسترسی به اینترنت در سراسر کشور و استفاده از روش‌های آموزش آنلاین، می‌توان به‌صورت مجازی نیز از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شد و نسبت به اخذ نمایندگی رباتیک اقدام نمود.

زمینه‌های مورداستفاده رباتیک و اخذ نمایندگی رباتیک

  • علم رباتیک برای محیط‌های خطرناک ناشی از بلایای طبیعی و یا بلایای انسانی مفید است. جلوگیری از وقوع چنین رویدادهایی به دلیل ارتباط روزافزون جهان از طریق حمل‌ونقل مدرن و جابجایی سریع‌تر مردم، اجتناب‌ناپذیر است. شناسایی سریع نحوه جلوگیری از بلایا و دریافت کمک به قربانیان در ساعات اولیه، جایی که امداد فوری می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد، بسیار مهم است. توسعه فناوری رباتیک در محیط‌های خطرناک مانند بازرسی و خلع سلاح هسته‌ای، انرژی و تعمیر و نگهداری فراساحل، اکتشافات فضایی و معدنکاری عمیق در سال‌های اخیر موردتوجه قرار گرفته است.
استفاده از ربات ها در حمل و نقل
  • استفاده از رباتیک برای کشاورزی یکی دیگر از مزایای آموزش رباتیک و اخذ نمایندگی رباتیک است. طبق تخمین سازمان ملل جمعیت جهان احتمالاً تا سال 2050 می‌تواند به 10 میلیارد نفر برسد. این امر باعث می‌شود تقاضا برای محصولات کشاورزی بیش از 30 درصد افزایش یابد. بزرگی این چالش با کمبود نیروی کار و منابع طبیعی تشدید می‌شود. این امر باعث می‌شود که پیشرفت‌های علمی و فناوری، مانند ربات‌های کشاورزی به‌عنوان تنها وسیله‌ای برای دامن زدن به سومین انقلاب کشاورزی شناخته شود. ربات‌های کشاورزی که زیربنای فناوری‌های GNSS، SatEO و Satcom هستند در مرکز این سومین انقلاب کشاورزی قرار دارند. نه با جابجایی کشاورزان بلکه با افزایش ارزش‌افزوده کشاورز و در عین حال به حداکثر رساندن عملکرد و استفاده بهینه از منابع طبیعی این امر محقق شده است.
  • استفاده از ربات‌ها برای نظارت بر زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل، مراقبت‌های اجتماعی و قابلیت استفاده از آن‌ها در مکان‌های غیر قابل دسترس با ایمنی بالاتر از دیگر مزایای این علم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *